Saunajoogaa keskiviikkoisin klo 17:30

Saunayoga on noin 50-asteisen saunan lämmössä lauteilla istuen tehtävä harjoitus. Kehoa ja mieltä hellivä kokemus syntyy saunan hiljaisuudesta ja helpoista liikkeistä. Saunan mieto lämpö ja lempeät joogaliikkeet purkavat yhdessä kehon jännitystiloja ja rauhoittavat mieltä.

Saunayoga-sarja kestää puoli tuntia ja koostuu kuudesta asennosta. Asennot vahvistavat keskivartalon ja jalkojen lihaksia, lisäävät selkärangan ja lonkkien liikkuvuutta sekä venyttävät ylävartalon ja pakaroiden lihaksia. Lisäksi ne vilkastuttavat aineenvaihduntaa, vähentävät stressiä ja auttavat nukkumaan paremmin.

Saunayoga sopii lempeäksi treeneiksi, kehon huoltamiseen liikunnan jälkeen tai rentoutumiseen. Sitä pystyy harrastamaan jokainen ikään, kokoon tai kuntotasoon katsomatta. Sarjan tekeminen ei edellytä aikaisempaa kokemusta joogasta.


Mielenvalkeassa, kauniissa ”Lumi’-saunassa pidetään saunayoga keskiviikkoisin klo 17:30

Ilmoittaudu saunayogatunneille puh. 016 6510 100 tai www.hulluporo.fi/hoitovaraus. Hinta 10 € / hlö.
Maksu Hotelli Hullu Poron vastaanottoon ennen tuntia. Ota mukaan vesipullo ja joustava asu, esim. shortsit ja t-paita/toppi.

Voit myös varata omalle ryhmällesi yksityistunnin puh. 016 6510 500.

Mielenvalkea sijaitsee 1,5 km Hotelli Hullu Porolta Muonion suuntaan. Sinne pääset kävellen, autolla tai skibussilla niiden liikennöidessä.
Hullu Poro Hostellin kohdalla on Mielenvalkea-kyltti vasemmalla. Osoite on Atrinpolku 9.


Saunayogan hyödyt:

1.LIHAKSET

Saunayoga-sarjaa kuuluu lihaksia vahvistavia ja venyttäviä liikkeitä. Vahvistavat liikkeet parantavat toiminnallisella tavalla koko kehon lihaskuntoa. Venyttävien liikkeiden tekeminen lämmössä parantaa lihasten liikkuvuutta nopeasti lempeällä tavalla.

2.SELKÄRANKA JA NIVELET

Saunayoga hyvää vastapainoa esimerkiksi istumatyön jäykistämälle keholle, sillä liikkeet parantavat selkärangan sekä olka-, lonkka- ja polvinivelien liikkuvuutta.

3.KEHONHUOLTO

Saunan lämpö ja joogaan pohjautuvat liikkeet nopeuttavat fyysisestä rasituksesta palautumista ja ennalta ehkäisevät loukkaantumisia. Liikkeet parantavat myös tasapainoa ja kehonhallintaa.

4.STRESSINPURKU

Saunayoga-harjoitus rentouttaa mieltä, parantaa keskittymiskykyä ja opettaa vähentämään suorittamista. Nämä yhdessä purkavat stressin oireita ja lisäävät läsnäolon tunnetta.

5.UNENLAATU

Laji on saanut lempinimen ”aikuisten unikoulu”, sillä Saunayoga helpottaa nukahtamista ja parantaa unenlaatua

 Tutustu saunayogaharjoitukseen tästä.

Varaa paikkasi